Bejárás a gőték, békák életéért

2008. március 4-én a Közép-Duna-Völgyi környezetvédelmi Felügyelőség, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság, a Magyar Közút KHT Középmagyarországi Felügyelőség a Varangy Akciócsoport Egyesület meghívására bejárást tartott a Közlekedési Koordinációs Központ kezelésébe tartozó E 77, M2 főútvonal Hont-Parassapuszta közötti szakaszán.


Egy a sok tízezer áldozatból


Egy szerencsés barna ásóbéka találkozott a Varangy Akciócsoport Egyesület önkénteseivel


Közös szemrevételezés

A megépült terelők az egyik oldalon műanyaghálós kerítésből, a másik oldalon részben beton műtárgyas kiépítésből, részben műanyaghálós kerítésből állnak.  


Kerítésre mászó erdei béka


Indulás előtti egyeztetés


A megépült békakerítések és az átereszekbe vezetett kerítés szakaszok számos hiányosságot tártak fel:

- a megépült kerítések ellenére az úttesten elütött békák százai találhatók, melyek részben a kerítések folytonossági hiányára, másrészt a vonuló állatok átjutásának nem megfelelő megakadályozására visszavezethetők,


Vogel Zsolt vezetésével rögzítésre kerülnek a műszaki hibák


- a kerítéseket az aljnövényzet benőtte, ami a folyamatos fenntartás és karbantartás hiányát mutatja,


Növényzettel benőtt terelőkerítés


- egyes műtárgyaknál az átjutás szintkülönbségek miatt csak az egyik irányba lehetséges,
- egyes átvezető műtárgyak esetében a békák a megkerülést választották, a rendszer nem tereli őket a beton alagutakba,


Ebbe az átereszbe fel kellene ugrania a békáknak


- egyes esetekben a hálók nem értek le a szabványárok aljába, ezért az ott lévő, gyakran 20 cm magasságú réseken át zavartalanul feljutottak az útra.
- A 2b. sz. főút sződi szakasza mellett avartűzben a műanyag hálós védőrendszer teljes megsemmisült, amely további problémákra világít rá.
- egyes esetekben a védelmi kerítések kiépítése nem megfelelő, a vonulást nagymértékben nehezítik.


A fentiek jó tapasztalatot adtak:

- a folyamatos karbantartás és fenntartás szükségességére,
- a helyes nyomvonal kialakítására és a természetvédelmi területeken környezetvédelmi hatásvizsgálatok alapján a szükséges védelmi rendszerek kiépítésének szükségességére
- a közút és vasút, mint nyomvonalas létesítmények azonos jellegére.

 

Belépés

Utolsó kép

Dr. Puky Miklós

Ismertetők

Galéria

Véletlenkép

Vízisikló és barna varangy - 2013. szeptember - Potyó Imre

Online felhasználók

Jelenleg 1 felhasználó és 4 vendég van a webhelyen.

Aktív felhasználók

  • Altepay

Tartalom megosztás

Tartalom átvétel